hoe laat mag een landbouwer lawaai maken?

Hoe laat mag een landbouwer starten met zijn activiteiten zoals het voeren van zijn dieren, etc?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.6K

Het beste antwoord

Het voeren en melken van de beesten gebeurt in de vroege morgen als de beesten op stal staan en des avonds.
Door al die stadse die rondom de boerderij wonen,
zijn de agrariërs erg gebonden aan stank - en geluidsnormen, die ze zeker in acht nemen.
En tractor en beesten maken nu éénmaal lawaai en stinken. Door de verschillende werkzaamheden kan het zo zijn dat de boer rondom het uur zijn bezigheden uitvoert.
Al gelang zijn bedrijfsvoering.

Conclusie, een agrariër begint vroeg met lawaai maken en eindigt laat ermee. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De boeren hebben die strenge regelgeving ook voor een overgroot deel aan zichzelf te danken en niet aan de "stadse" mensen die rondom de boerderijen zijn komen wonen. En ik ben geen stadse, maar heb altijd tussen de boeren op het platteland gewoond - waar ik ook genoeg boeren heb gesproken die balen van de regels die zijn opgelegd, maar ook aangeven dat het niet anders kon, omdat sommige van hun collega's het voor hen verpestten.

Andere antwoorden (1)

Een landbouwbedrijf heeft een omgevingsvergunning nodig. In deze vergunning staat omschreven welke activiteiten mogen plaatsvinden onder welke voorwaarden. bijv een bepaalde hoeveelheid geluid produceren tot een bepaald tijdstip. u kunt deze vergunning opvragen bij de gemeente waaronder het bedrijf valt.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geldt dit ook voor akkerbouw als dit door loonwerkers wordt gedaan? En zo ja, moet de eigenaar/opdrachtgever dan de vergunning aanvragen of de loonwerker zelf?
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
als loonwerkers aan het werk zijn op een boerenbedrijf, dienen ze zich te houden aan de vergunningsvoorwaarden van de vergunning van het bedrijf. de eigenaar van het bedrijf vraagt deze vergunning aan. eigenaar is eindverantwoordelijke als hij mensen inhuurt, om bij hem te komen werken.