Je mag in Nederland OVERAL protest tegen aantekenen en ten alle tijde tegen welke voorstellen of maatregelen dan ook een manifestatie te organiseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja waarom zou dat niet mogen. Stakingen zijn toch een goed voorbeeld van protest.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat er bijvoorbeeld als er rellen uitbreken of dergelijken zoals je ziet in het buitenland, er een ""schuldige"" aangewezen moet worden?
ronron1212
10 jaar geleden
Dan hebben we het weer over iets anders rellen zijn iets anders dan een protest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar ik bedoel. Jij laat je mening horen, mensen reageren er op, jij hebt nergens aangegeven dat het uit de hand loopt maar het loopt toch uit de hand door de opvatting van de burgers. Wordt jij dan nog als schuldige aangewezen? Terwijl je de explosie niet zo erg bedoeld hebt?
ronron1212
10 jaar geleden
Daar is eerst wel een aanzet voor gegeven. Meestal de vakbond.
Uiteraard mag dat wel.
Wanneer je oneerlijk wordt behandeld, dan is het goed om voor je zelf op te komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat betekend evengoed als je in een groep tezamen onterecht wordt benadeeld je dan in Nederland mag aanzetten tot protest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie bovenstaande reacties. Misschien dat je iets kan toevoegen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een rel ontstaat niet door een protest, maar door de reactie op het protest, waardoor de gemoederen zo kunnen oplopen dat er een rel ontstaat.
Wanneer een terecht protest is ontstaan, dan zal je niet zomaar als een relschopper worden bestempeld.