moet ik het aanvragen bij de gemeente als ik een stuk op mijn bestaande stenen schuur wil zetten?

we wonen in een koophuis en de schuur staat aan het einde van mijn tuin aan het slob en het is zeg maar een gebouwtje dat ik samen met de buren (ieder de helft) deel.
de schuur heeft geen fundering.

gezien we geen garagebox kunnen kopen/huren en we echt ruimte tekort komen leek het ons handig om er of een stukje op te bouwen of een schuin dak op te plaatsen.

de buren vinden het ok, maar heb ik toestemming van de gemeente nodig of anders misschien meldingsplicht oid?

Toegevoegd na 32 seconden:
ik woon in ridderkerk, mocht dit per gemeente verschillen.....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kunt u checken (of aanvragen) op:
https://www.omgevingsloket.nl/Particulier/particulier/home/checken?init=true&clear-case=true

Het beste antwoord

De site van de gemeente Ridderkerk geeft een aantal voorwaarden wanneer een omgevingsvergunning moet worden aangevraagd.
Het ophogen van een schuurtje staat daar niet bij.
Meer wel: In de gemeentelijke (of provinciale) verordening zijn soms nog andere activiteiten genoemd, waarvoor u een omgevingsvergunning moet aanvragen.
http://www.ridderkerk.nl/gemeente-ridderkerk/producten-en-diensten-catalogus_3187/product/omgevingsvergunning_599.html/

En dit staat op de site:
•Wilt u gaan (ver)bouwen, dan hebt u in veel gevallen een omgevingsvergunning nodig. Ook kan een omgevingsvergunning aangevraagd worden door een bedrijf. Controleer of uw bouwplannen vergunningplichtig zijn. Overleg zo nodig met de gemeente.
Gemeente Ridderkerk
Koningsplein 1
2981 EA Ridderkerk
T 0180-451234
F 0180-427036
info@ridderkerk.nl