Waar vind ik op internet de uitslagen van rechtzittingen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
10 jaar geleden
Uitslagen van rechtzittingen 1 -2 voor de gedaagde. Je bedoeld uitspraken denk ik.

Het beste antwoord

Je bedoelt uitspraken van rechtszaken. Niet in alle zaken wordt een zitting gehouden, sommige zaken worden alleen schriftelijk afgedaan. Niettemin mondt de zaak wel uit in rechterlijke uitspraak. Inderdaad kun je veel uitspraken van nationale rechters vinden op rechtspraak.nl. Verder zijn arresten van het Hof van Justitie van de Europese Unie te vinden op curia.europa.eu. Arresten van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens vindt je op hudoc.echr.coe.int. Er zijn nog wel meer instanties, maar dit zijn de belangrijkste websites.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op de site van rechtspraak: http://zoeken.rechtspraak.nl/
Amadea
10 jaar geleden
Inderdaad via www.rechtspraak.nl , denk er daarbij wel aan dat niet alle vonnissen online worden gezet. Sterker nog: de meeste vonnissen staan er niet op (vroeger werd maar 2% gepubliceerd, tegenwoordig iets meer, maar lang niet alle zaken).

Wat er nu op staat is een selectie van vonnissen die interessant zijn en iets nieuws toevoegen aan de huidige juridische stand van zaken. Is er sprake van 'simpele' zaken die niets toevoegen, dan kun je lang zoeken, maar ga je ze niet vinden.