Zijn de spullen die in mijn huis staan, mijn spullen?

Ik ben tijdelijk uit mijn huis gegaan om verdere ruzies met mijn ex te voorkomen. Maar nu heb ik haar een tijd geleden geld geleend en zij wil het niet teruggeven. Kan ik nu spullen uit mijn eigen huis pakken die zij heeft gekocht van het geleende geld, zonder dat dit consequenties heeft voor mij? P.s. We zijn nooit getrouwd geweest en het huis staat op mijn naam.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Het heeft er als eerste mee te maken of jullie een samenlevingscontract hebben.
Verder heeft het er mee te maken op wiens naam de woning staat (jouw naam dus).

Als je niet getrouwd bent geldt in principe dat jouw spullen van jou zijn en de spullen van je ex van je ex. Als je iets bezit dan ben je meestal ook rechthebbende.

TIP! Het beste is om advies in te winnen bij een jurist/advocaat/o.i.d..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga er nu van uit dat de geldlening niet zwart op wit staat. Als dat zo is, heb je geen poot om op te staan. Dat die spullen van het geleende geld gekocht zijn, is waarschijnlijk ook moeilijk te bewijzen. Je moet het aannemelijk kunnen maken in een eventuele civielrechtelijke procedure. Je kan niet zomaar beslag leggen op spullen, als iemand een lening niet terug betaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar juridisch loket....daar helpen ze je verder...kan zijn dat je in aanmerking komt voor gesubsidieerde hulpverlening....advocaatkosten hoeven dan geen probleem meer te zijn...sterkte