ik ga deur aan deur ijsjes verkopen mag dat? of heb je een vergunning nodig

ik wil met wat vriendinnen waterijsjes voor KIKA gaan verkopen mag dat of niet? Mag dat op school

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Antwoorden (2)

Als de opbrengst geheel of gedeeltelijk bestemd is voor een liefdadig of ideëel doel, dan wordt dit beschouwd als een inzameling van geld. Een openbare inzameling van geld of goederen is verboden zonder toestemming van burgemeester en wethouders.

Je zou dus sws toestemming moeten vragen officieel.

Verder ligt het eraan hoe je gemeente heb heeft bepaald. Aangezien ik niet weet waar je woont, en of er op de site van jou gemeente wel die informatie is vermeld zal ik gewoon contact met hen opnemen.

Je kunt wel zomaar langs de deuren gaan maar als iemand dat weet dat je er niet toe bevoegd bent heb je een probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen dat mag niet zonder een ventvergunning. Je moet deze aanvragen bij je gemeente e/o een vergunning aanvragen voor inzameling goede doelen. Je idee ondersteun ik van harte maar zoals je weet hebben we in Nederland overal regeltjes voor en wetten. Levert de gemeente of staat geld op.