Laptop gekocht met hardware fout. Wat zijn mijn rechten?

Ik heb bij Media Markt een gloednieuwe laptop gekocht, maar die geeft een hardware fout. Bluescreens en foutmeldingen. Dit probleem is al vanaf de eerste dag en we hebben er dus nooit mee kunnen werken.

Media Markt is er vanaf de eerste dag mee bekend, maar we mogen hem niet omruilen voor een nieuwe. Alleen ter reparatie, maar dat willen we niet.

Is het niet wettelijk bepaald dat wanneer een product niet deugt, je deze mag omruilen? Je verkoopt toch niet iets wat niet werkt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee .

wettelijk is bepaald dat wanneer een product niet deugt de winkelier de kans krijgt om dit op te lossen. De winkelier wil hem ter reparatie opsturen maar dit weiger jij en daarmee is de kous af.

Pas na 3 keer opsturen voor hetzelfde feit zonder (blijvend) resultaat is de verkoper verplicht een nieuw product te verstrekken danwel het geld terug te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Niels, Niet in dit geval,de laptop is pas 1 1/2 week oud.