Kan ik de dierenambulance vragen mijn dier in te laten slapen?

Als een dierenarts geen optie is omdat ik niet wil dat mijn dier lijdt tijdens een behandeling die wellicht niet slaagt, en mijn dier lijdt duidelijk pijn, kan ik dan de dierenambulance vragen of zij mijn dier kunnen laten inslapen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.8K

Het beste antwoord

Nee, de dierenambulance laat op deze manier geen dieren inslapen. Als je niet wilt dat je dierenarts een niet zinvolle behandeling uitvoert dan hoeft dat natuurlijk niet. Je kunt de DA zelf vragen of hij het beestje wil laten inslapen.

De meeste dierenartsen doen ook aan visite´s (tegen meerprijs!) en kunnen dus het beestje in zijn vertrouwde omgeving laten inslapen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt aan de dierenarts vragen om je dier in te laten slapen.
Mijn kat was doodziek, leed veel pijn, heb de dierenarts laten onderzoeken en besloten om niet te behandelen, maar het dier meteen uit zijn lijden te verlossen. Dat gebeurde direct.

Een arts moet dit doen, dus je kunt de dierenambulance wel vragen om vervoer en eerste hulp, maar niet om te laten inslapen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Een dierenambulance zal voor euthanasie van een dier ook naar een dierenarts moeten gaan.

In jouw geval zou ik - als je er met jouw eigen dierenarts niet uitkomt - contact opnemen met andere dierenartsen. Elke dierenarts heeft zijn eigen beleid in het euthaniseren van dieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt af van het feit dat er een dierenarts in de ambulance zit.
Maar ik vermoed dat wanneer het gaat over een noodgeval, bv bij een ongeval, dat de mensen in de ambulance in samenspraak met de dierenarts, de mogelijkheid hebben om euthanasie toe te passen, om onnodig dierenleed te hebben.
Maar in uw geval zal het niet gaan, denk ik.
Maar waarom zou je uw dier laten ophalen door de ambulance, dit doe je toch zelf, of laat je de dierenarts komen
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zitten geen dierenartsen in een dierenambulance.....