Is het strafbaar te parkeren op een niet aangeduide in of uitrit?

Vanmorgen op een plek geparkeerd waar ik een boete voor heb gekregen. Er staat fout geparkeerd op in of uitrit zonder dat hier aanwijzingen naar zijn. Op deze plek hangen geen NP borden of staat er geen witte kruis op de parkeerplek. Ik wil graag een bezwaar indienen tegen deze boete. Wat is handig en waarom word dit door hen zo ingevuld?
Alvast bedankt!"

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Een uit- of inritconstructie hoeft niet aangeduid te worden met NP of wit kruis op de weg.

Op het moment dat u kunt zien dat er een toegang vanaf privéterrein naar de weg toe is spreekt men al van een in- of uitritconstructie, de wetgever stelt er verder geen eisen aan.
Als u daadwerkelijk op een plek hebt gestaan waar voertuigen de weg op kunnen komen staat u voor een in- of uitrit en zal u de boete moeten voldoen, bezwaar maken heeft dan ook weinig zin.