kunnen ze hem langer vast houden?

goedendag, ik heb een vraagje.
mijn vriend zit nu voor 12 dagen in pi in lelystad om een boete uit te zitten. nu moet hij maandag 3 juni voorkomen voor een andere zaak, kan het dan zijn dat de rechter beslist dat hij voor die zaak verder in hectenis blijft zitten? of heeft die zaak er niks mee te maken en krijgt hij daar een andere straf voor?
mvg marielle

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Een rechter kan altijd beslissen dat iemand de uitspraak in hechtenis moet afwachten. Echter moeten er dan omstandigheden zijn waarom dit nodig is.
Dit kan zijn vluchtgevaar, maatschappelijke onrust of een gevaar voor de omgeving.

Echter als de zaken volledig los van elkaar staan (dus een ander soort vergrijp) dan is het aan de rechter om te oordelen.
Maar in theorie is het mogelijk dat de rechter besluit om uw vriend te langer in hechtenis te houden.