Mag iemand die recht van doorgang heeft over mijn oprit deze gedeeltelijk bezetten door er zelf of bezoekers er op te laten parkeren?

Wij hebben een lange oprit naar ons serrebedrijf. Er staat een huis volledig aan het begin van de oprit die aan de straatkant gelegen is. Om hun garage te kunnen bereiken moeten ze over mijn oprit rijden. Die persoon parkeert soms haar eigen auto of auto's van bezoekers op onze oprit. Er is nog voldoende ruimte voor mij als doorgang. Ik veronderstel dat die persoon enkel recht van erfdienstbaarheid heeft en mijn oprit zeker niet mag gebruiken als parkeerplaats?

In het verleden is er al een ongeval gebeurd op de oprit. Vandaar in het wil verbieden dat er mag geparkeerd worden. Hoe pak ik dit het beste aan?
Alle oplossingen zijn welkom! Aangezien er niet te praten valt met die persoon.

Het gaat over de regio Oost-Vlaanderen dus hou hier rekening mee aangezien de wetgeving in Nederland anders kan zijn.

Bij voorbaat dank!

Kim

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

Recht van doorgang zal in Nederland recht van overpad zijn. Beide woorden zeggen het al, door ..... Dus parkeren mag dus niet. Aks rechtstreeks praten niet lukt, vraag dan bemiddeling van de politie.