Wat er gebeuren als je Buma/Stemra niet betaald ?

Stel je hebt de radio aan in je zaak maar betaal hier geen heffingen over aan Buma/Stemra. Wat kan er vervolgens gebeuren...?

10 jaar geleden
in: Wetgeving
4.1K

Het beste antwoord

Nou, ik kwam een stukje tegen op internet waarbij er geen boete betaald hoefde te worden omdat de radio in kwestie van een personeelslid was, die hem daar had neergezet om zelf muziek te luisteren. De controleur die langs kwam hoorde muziek en de zaak is uiteindelijk voor de rechter gekomen. De rechter stelde het bedrijf in gelijk omdat de radio geen eigendom was van het bedrijf.

Maar nu kan ik die pagina niet meer terug vinden :-(
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan kan er een controlerend ambtenaar langskomen.
Die kan later een rekening sturen.
Als je die niet betaalt dan krijg je een aanmaning.
Als je die niet betaalt krijg je nog wat dreigbrieven.
Als je nog steeds niet betaalt krijg je een dwangbevel.
Als je nog steeds niet betaalt dan komt het voor de rechter.
(het bedrag is inmiddels verdrievoudigd)
Al je dan nog niet betaald wordt er beslag gelegd op je zaak.
escape
10 jaar geleden
SnakeEye
10 jaar geleden
je bent wel van de extremen... :-)
ronron1212
10 jaar geleden
Ja zo werkt dat je moet gewoon betalen.