Kan de VVE-beheerder worden ontheven uit zijn functie bij niet meewerken?

Ondanks herhaaldeijke verzoeken aan onze VVE beheerder om de geluidsoverlast van de bovenburen aan te pakken, weigert deze er iets aan te doen. Hij wordt notabene betaald uit de kas (€ 300 p/j).
Wat kunnen we doen en waar kunnen we terecht. We worden knettergek van de situatie van de bovenburen.

10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Een Vereniging van Eigenaars (VvE) is in Nederland een vereniging van de eigenaren van de appartementsrechten van de woningen die tot een appartementencomplex behoren. De VvE zorgt voor het regelen van het onderhoud van het appartementsgebouw en alle andere gemeenschappelijke belangen van de eigenaren.

Het bestuur van een VVE heeft slechts een uitvoerende taak, namelijk het uitvoeren van de besluiten van de vergadering van leden.

Een bestuurder kan niet zijn taken neerleggen maar kan alleen van zijn functie ontheven worden door de vergadering van leden.

Als je bovenstaande bij elkaar optelt dan hoeft je beheerder niets te doen in zake jou probleem en kun je hem alleen van zijn taken ontheffen door hem door de hele vergadering te laten ontslaan. Die moet je dan wel eerst zo ver zien te krijgen. Maar ik denkt dat een nieuwe beheerder precies hetzelfde gaat doen als de huidige, namelijk niets. Dus of je daar dan iets mee opschiet...

Daarnaast kun je niet voor € 300 per jaar verwachten dat iemand voor jou dit soort sores op gaat lossen, dat zul je zelf moeten doen.

Toegevoegd na 1 dag:
Na aanleiding van een opmerking van de vraagsteller moet ik mijn antwoord enigszins bijstellen. De arme beheerder is het haasje en moet de overlastgevers aanspreken. Zie de laatste link.

Hondenbaan lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
roelp
10 jaar geleden
Wat is dit voor onzin antwoord????
Waarvoor betalen de eigenaren dan de VVE- bijdrage?
Het VVE bestuur moet deskundig zijn op verschilende terreinen en moet kennis van zaken hebben.
Het moet daadkrachtig kunnen optreden tegen eigenaars die regels overtreden.
De beheerder zich moet houden aan zijn verplichtingen als VVE beheerder, o.a:

1. beleggen en notuleren van vergaderingen
2. uitvoeren van en toezien op de uitvoering van genomen besluiten
3. toezien op een correcte naleving van wet en reglementen
4. toezien op het nakomen van rechten en plichten door de eigenaars.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik pas mijn antwoord aan.