Speeltuintje "aanvragen", welke afdeling gemeente?

Ik wil graag een voorstel bij de gemeente neerleggen, om bij ons in de wijk een speeltuintje aan te leggen, al is het maar een zandbakje met bijv een bankje erbij, of een wipkip...
Bij welke afdeling kan ik dit bij de gemeente (Oost Gelre) neergeleggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Het beste antwoord

Dit kun je doen bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer. Zij gaan over de aanleg en het onderhoud van voorzieningen als speeltuintjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou kunnen informeren of er nog projecten lopen bij de gemeente om wijken op te knappen. Soms hebben ze aparte wijkbudgetten waar ze ook een speeltuintje uit kunnen betalen. Ook leggen sommige gemeenten samen met buurtverenigingen speeltuintjes aan. Dat de gemeente de spullen levert (en betaalt) en dat bewoners van een wijk zelf de toestellen plaatsen of juist andersom.

Mocht het bij de gemeente niet lukken, misschien heb je een tuin? Voor een paar tientjes heb je al een wipkip (tweedehands) of een nieuwe zandbak!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een dergelijke publieksactie dient gewoon via de gemeenteraad gedaan te worden.

Benader een gemeenteraadslid met uw plan en mak hem er warm voor en hij zal uw voorstel meenemen in de partijvergadering en van daar uit de gemeenteraad in waar dan besloten wordt of het speelplein er mag komen.