Mag je in China een teveel ontvangen product houden, zonder te betalen?

Ik heb één product betaald en twee ontvangen, dit is een fout van de zender. Heb ik het recht het tweede product te houden, zonder betaling?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Dat zou je kunnen doen, eerlijk os het om de verkoper te informeren en hem te vragen om een pic-up. Dat een transporteur het afhaalt. Dan zullen ze waarschijnlijk zeggen hou maar. Eerlijk duurt het langst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet strikt genomen de afzender er op attenderen dat er een fout is gemaakt. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat je een product in China hebt besteld en dat je 2 producten hebt ontvangen.

Ik denk dat het meer problemen oplevert om het product weer terug te sturen - en dat zou je dan op kosten van de afzender mogen doen - of de afzender er op attenderen dat er een fout is gemaakt.

Dus je kunt het product gewoon houden, maar mocht er om gevraagd worden om het terug te sturen dan moet je daar natuurlijk wel gevolg aan geven.
Ceeve
10 jaar geleden
Je hebt niet het recht om het tweede product te houden. Je hebt er immers niet voor betaald. Mail de zender dat je twee items hebt ontvangen en zij moeten zorgdragen voor retournering. De kans is groot dat ze omwille van de kosten het laten zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt weldegelijk het recht om ongevraagde zendingen te behouden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind dat niet en is niet mijn mening, het is de wetgeving. Dus volgende keer dat je begint te roepen van asociaal eerst is kijken wat de wetgeving zegt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo asociaal dat ik ben heb ik het even opgezocht: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/7.html http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/ongevraagd-lingerie-toegestuurd-krijgen