Hoeveel bedraagt het percentage invoerrechten als je een computer bestelt vanuit de VS?

Ik heb gezocht naar "computer" op de site http://gebruikstarief.douane.nl/ maar ik krijg daarbij slechts 2 zoekresultaten: "Luchtpompen, vacuümpompen, compressoren voor lucht of voor andere gassen, alsmede ventilatoren; damp- of wasemafzuigkappen met ingebouwde ventilator, ook indien met filter"

en

"Zendtoestellen voor radio-omroep of televisie, ook indien met ingebouwd ontvangtoestel of toestel voor het opnemen of het weergeven van geluid; televisiecamera's, digitale fototoestellen en videocamera-opnametoestellen".

Deze zijn beide niet van toepassing.

Betekent dit dat er dan geen invoerrechten over geheven worden, er een algemeen percentage wordt geheven of dit product niet mag worden ingevoerd?

Ik vind dit uiterst verwarrend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Dat valt niet zonder meer te zeggen want dat hangt van de soort goederen af. De eenvoudigste manier is de belastingtelefoon douane te bellen. Dagelijks gratis te bereiken onder nummer 0800-0143 van 8.00 tot 20.00 uur.

Toegevoegd na 27 minuten:
Dat er geen invoerrechten geheven zullen worden zal dit zeker niet betekenen. Nav de gegeven voorbeelden op de site van de belastingdienst zul je douanerechten (circa 6,7% en omzetbelasting 21% moeten betalen)
Ceeve