Als je niet meer weet hoe je werkgever toentertijd heet (15 jaar geleden), kan je dan alleen de functie in je C.V zetten?

Ik ben me c.v. opnieuw aan het maken, en kom erachter dat ik niet meer weet hoe de werkgever toentertijd heet. Nu vraag ik me af: mag ik dat dan achterwege laten, of mag ik het ook erin zetten, zonder de naam van de toenmalige werkgever erbij? Is het verplicht alles eerlijk in je C.V. te zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je dat niet bij de Belastingdienst navragen, misschien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat heeft de belastingdienst te maken met c.v.'s?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niets, maar je hebt daar gewerkt dus ook belasting betaald en dan zouden zij die informatie moeten hebben, toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en hoe kom ik aan die info? waar moet ik zijn, welke link moet ik hebben, wat moet ik daarvoor doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou gewoon bellen en informeren welke afdeling ik daarvoor moet benaderen. Wel weten op dat moment over welk jaar en welke maanden je praat/ informeert, en je burgerservice ("sofi"-) nummer bij de hand hebben. Belasting telefoonnummer: 0800-0543 (ma/do 08.00-20.00 behalve vrijdag tot 17.00) http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/belastingtelefoon_bellen/

Het beste antwoord

Je liegt niet als je de naam er niet in zet dus dat mag. Beter dan dat je een gat in je cv hebt. Het is wel beter als je je eventuele werkgever daarvoor (als je die al had) niet helemaal met naam en toenaam noemt en bij deze helemaal niets zet. Dat zal wat vragen oproepen.

Gewoon vaag houden maar duidelijk de soort functie en de periode erbij zetten. Als het maar een paar weken is geweest kun je het ook weglaten. Dat mag ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus ipv Bakkerij De Jong zet je neer: winkelbediende in een bakkerij. In plaats van secretaresse bij advocatenkantoor De Groot en Zonen zet je neer: secretaresse bij een advocatenkantoor.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb lange tijd gemerkt dat ik niet werd uitgenodigd voor een gesprek omdat ik een te hoge opleiding had en toen heb ik rondgevraagd en je bent helemaal niet verplicht om een opleiding op je cv te zetten dus een precieze naam van waar je hebt gewerkt is al helemaal niet verplicht.

Je kunt er alleen wel vragen over krijgen natuurlijk als je op gesprek komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verplicht is het niet.
Afhankelijk van de relevante werkervaring na die periode kan het wel vreemd overkomen als er geen werkgever bij staat. Als het bijvoorbeeld je vorige baan is, dan is dat natuurlijk vragen om vragen die je niet wilt of kunt beantwoorden.
Of je dat wilt in deze tijd van krapte op de arbeidsmarkt is aan jou, probeer anders eens met behulp van familie of vrienden te bedenken waar je toen werkte.

Maar een overzicht van functies in een cv beëindigen met een lijstje met diverse minder relevante functies zonder nadere vermelding kan best.