Kun je gezinspensioen zelf kiezen of word dat door de staat opgedrongen wat houd dat in ?

Ik vraag me af wat is juist een gezinspensioen .

Toegevoegd na 14 minuten:
Heb ik vorige week vernomen , het is wel een Belgisch wetgeving.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ik ga ervan uit dat u Nederlands staatsburger bent en dan is het eenvoudig: in Nederland bestaat het fenomeen gezinspensioen niet. Bij onze zuiderburen wel en is het gezinspensioen vastgelegd in wetgeving. ( Zie bron voor de BEL regelgeving)