Robert M. moet de slachtoffers betalen. Als hij die niet kan betalen, wie betaalt het dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

´n Tijd geleden was in het nieuws dat de overheid de schadevergoeding betaalt, en dat vervolgens gaat verhalen op de dader. In dit geval Robert M. dus.

Verder is er een plukse-wet voor bv drugs-/criminelen, mogelijk dat dit wordt toegepast.

De tijd dat Robert M. in de gevangenis zit, heeft hij geen normaal inkomen, dus zal het eerder van bezittingen moeten komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot 42 jaar lang mag dit geld bij Robert M teruggehaald worden: Als de schadevergoedingen worden toegewezen, maar M. kan die niet direct betalen, dan keert de overheid het bedrag uit acht maanden na het definitief worden van het vonnis. Vervolgens kan de staat 42 jaar lang het geld verhalen op M..