Hoelang moet de overheid mail bewaren?

Het betreft mail verkeer dat betrekking heeft op mijn salaris.ik kan geen wettelijke termijn ontdekken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Indien jij bedoelt dat je naar een overheidsinstantie mails hebt gestuurd als zijnde een briefwisseling, dan staat er net zoals op alle geschrifte een minimale bewaartijd van tenminste 5 jaar.

Als je het gewone mailverkeer bedoelt tussen verschillende partijen;

Dan heeft de overheid geen bewaarplicht maar ligt die plicht bij de provider.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bron? Waar staat dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Provider hoeft alleen (na bezorgen van inhoud) 6 maand mailadres en datum tijdstip te bewaren. Niet de inhoud.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_bewaarplicht_telecommunicatiegegevens
Voor bedrijven (en overheid) gelden andere regels: (7 Jaar)
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/administratie/administratie_opzetten/hoe_lang_moet_u_uw_administratie_bewaren
Maar dan ook alleen voor de gegevens welke als bewijslast voor de bedrijfsvoering kunnen geleden. Kortom, als je het niet doet kun je ook niks bewijzen.