Grafisch rekenmachine gestolen, moet ik aangifte bij de politie doen?

Gisteren in mijn grafisch rekenmachine gestolen. Ik was hem op school vergeten en toen ik vandaag ging kijken was ie weg. Alleen het dekseltje lag er nog. Ik weet niet wie het gedaan heeft en op de beveiligingscamera's was niet veel te zien. Moet ik nu aangifte doen bij de politie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij moet niks, de politie doet toch niks voor diefstallen kleiner dan 500 euro. Toch is het raadzaam op aangifte te doen. Stel dat er een dief opgepakt word bij een ander misdrijf dan kan de politie je rekenmachine teruggeven. De kans is wel zeer klein.

Antwoorden (4)

Natuurlijk moet je bij strafbare feiten altijd aangifte doen bij de politie. Je wilt toch dat de dader wordt gepakt?

Als je nog gegevens hebt van de rekenmachine, neem die dan mee bij het doen van aangifte. denk dan aan bijv serienr en andere speciale codes.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Dat kun je doen maar ga er niet van uit dat er onmiddellijk een diepgaand onderzoek wordt ingesteld. In veel gevallen zal dit een 'zaak voor de (digitale) la' worden. Dit is onder meer een gevolg van prioriteiten die de politie moet stellen.

Maar stel dat je een uitkering van een of andere verzekering hiervoor zou kunnen krijgen, dan is het wel aan te bevelen om aangifte te doen.
Computoon
11 jaar geleden
Het ligt eraan of het een dure is. Boven de 80 euro zou ik het eerst zelf even uitzoeken. Daarna kan je altijd nog de politie inlichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom? Hoe kom je aan de hoogte van het bedrag?
Het is niet verplicht aangifte te doen. Je kunt tegenwoordig eenvoudig via internet aangifte doen. Daar staan ook tips en redenen vermeld om wel of geen aangifte te doen. Neem de informatie even door en beslis of je wel of geen aangifte wil doen.