Wij hebben geen cao, maar willen graag een event organiseren tijdens 1e paasdag, moeten wij onze werknemers extra betalen/belonen?

Het gaat om de evenementen branche. Er zijn meerdere evenementen die ze willen organiseren op feestdagen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze thuis blijven zijn ze 100% betaald dus als je daar 200% als ze toch komen werken van maakt lijkt mij dat normaal een vrij normaal tarief. Bij ons in de drukkerij worden we 415% betaalt. Het ligt eraan wat je overeen komt met je werknemers. Je kan de uren dat ze die dag presteren op een teller plaatsen welke ze dan kunnen gebruiken voor een dagje betaald verlof.

Antwoorden (1)

Dat hangt dan af van de formulering in de diverse arbeidsovereenkomsten met de betrokken medewerkers. Het gaat in dit geval om een zondag, dan zal het veelal een extra vergoeding betekenen.