Wat te doen als jouw auto geflitst is met te hoge snelheid, maar je zelf op vakantie was?

Dus, je gaat op vakantie, leent je auto niet uit. Na 2 weken ligt er een bekeuring op de mat. Je kunt aantonen dat je op vakantie was, en weet niet wie er in je auto heeft gereden. Wat te doen??!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien hebben ze per ongeluk de kentekenletters/cijfers door elkaar gehaalt. je kunt altijd de foto en auto gegevens opvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier staat ook hoe je de foto opvraagt, kun je misschien gewoon thuis doen als je geluk hebt: http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/gaat-werk-onterechte-boete.414894

Het beste antwoord

Enkel en alleen als u kunt aantonen dat uw voertuig die datum geen gebruik van de weg heeft gemaakt wordt het proces-verbaal nietig verklaart.

U kunt aantonen dat uw auto geen gebruik heeft gemaakt van de weg als hij gedurende uw vakantie op een afgesloten plek heeft gestaan die voor derde niet bereikbaar was.

Vaststellingen van opsporingsambtenaren dat uw voertuig zich elders bevond.

Enig ander bewijsmateriaal en getuigenverklaringen dat uw voertuig op een geheel andere plek was dan daar waar de overtreding is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt een foto opvragen. Bestuurder is mogelijk niet te zien, maar dan weet je nog zekerder dat het echt je auto is geweest. Verder gesprek aangaan met mogelijke daders en wellicht aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het maakt niet uit, dat u aan kan tonen, dat u op dat moment niet in de wagen reed. u zult moeten aantonen, dat het of uw wagen niet was, die is geflitst of anders zult u moeten aangeven, wie er dan wel achter het stuur heeft gezeten. lukt dat allemaal niet dan is de tenaamgestelde verantwoordelijk, u dus, en zult u de boete moeten betalen.

u geeft aan, dat u het auto niet heeft uitgeleend. weliicht dat er dan een administratieve fout is gemaakt. begin allereerst dus eens met het opvragen van de flitsfoto.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Mij is eens hetzelfde overkomen. Ik zou geflitst zijn aan de andere kant van het land terwijl ik op mijn werk was. Een simpel telefoontje heeft het probleem opgelost. Ik hoefde alleen het merk en type auto te noemen en mijn kenteken. Ze hebben toen terplekke de foto opgevraagd een geconstateerd dat dit niet overeenkwam. De boete mocht ik verscheuren en ik heb er nooit meer wat van gehoord.
Het blijkt dat de kentekens handmatig worden overgetyped en daar was wat mis gegaan.
Een telefoontje is wat eenvoudiger dan de foto opvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kentekens worden niet handmatig overgetypt, foto's worden ingescand en de kentekens automatisch overgenomen. Mogelijk dat op de foto een ander voertuig te zien was dan die u hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat van het overtypen kwam van de dame aan de telefoon. Zij zag op dat moment dat er een andere auto op de foto stond met een kenteken dat bijna gelijk was aan het mijne. Ik neem niet aan dat zij reden had om dat tegen mij te liegen...toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zo is het opgelost :-D Zeker makkelijker om even te bellen, thx!
Een snelheidsovertreding wordt afgehandeld binnen de wet Mulder.
Kentekenhouder is verantwoordelijk (Tenzij staande gehouden en persoon die bestuurde gesproken is)
Dus is de eigenaar verantwoordelijk. Het is aan hem of hij de daadwerkelijke bestuurder kan achterhalen. (indien ja kan je dat noteren op het bijgevoegde formulier)
Als de auto helemaal niet gereden heeft, kunt u een bezwaar schrijven waarin u aangeeft dat uw auto op dat tijdstip helemaal niet daar op dat punt kon zijn en of men de foto nogmaals wil controleren. (Vaak als het echt is helpt dat, deze foto's worden gescand en dat gaat wel eens mis)

Is het echt uw auto en kunt u niet achterhalen wie gereden heeft bent u op zijn Hollands gezegd de Sjaak.