Mag een broek voor het dubbele prijs worden verkocht in de winkel als wat op de webshop staat?

Ik heb een broek voor 30 euro gekocht net, maar op hun webshop staat ie voor 15 euro.
Voel me soort van opgelicht, mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat mag.
Maar terug brengen mag ook. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat scheelt haha:p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad, terugbrengen die broek!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Typfout trouwens, 35 voor betaald. Bij de Aktie Sport.

Antwoorden (4)

Ja, filialen van een winkelketen mogen een andere prijs hanteren dan de prijzen in de webshop.
Een goed voorbeeld hiervan is de Mediamarkt. Elk filiaal heeft andere prijzen en vaak wijken de winkelprijzen af van de prijzen in een filiaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, meestal is een webshop geheel afhankelijk van de winkel zelf, en wordt het dus ook door een apart webteam bijgehouden. Maar ik snap dat je je een beetje opgelicht voelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Breng je de broek toch terug en leg je meteen even uit aan de verkoper waarom je die terug brengt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het niet zo ver is zou ik de broek gewoon terug brengen en het geld terug vragen. Je hebt dacht ik 10 dagen de tijd om het terug te brengen zonder dat je daar een reden voor moet opgeven. Als ze toch een reden vragen dan zeg je gewoon dat ze toch niet zo lekker zit. Als je ze via de webshop besteld zorg dan dat je niet meer dan 30€ betaald met de leveringskosten, veiligheids garantie enzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de winkel is niet verplicht om het artikel (broek) terug te nemen voor die reden.
In het kader van de vrije handel is iedereen vrij een prijs te vragen die men zelf wil, dit betekent ook dat men binnen één concern zelfs in de winkels verschillende prijzen mag hanteren (zie jumbo en C1000).

Dat u het niet eens bent met hun prijsbeleid is niet verwijtbaar richting de verkooporganisatie maar uw eigen schuld, u had voor de verkoop u eigen op de hoogte moeten stellen of er mogelijk goedkopere aanbiedingen waren.