Moet ik belasting betalen als freelancer als mijn vermogen onder de belastinggrens valt?

Ik ben 19 jaar en student (ik krijg dus ook de basisbeurs). Ik wil nu gaan werken als huiswerkbegeleider, maar dat moet op factuurbasis. Ik woon nog thuis en heb een vermogen van zo'n 2000 euro. Moet ik aan het eind van het jaar belasting betalen over mijn werkzaamheden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Over inkomen uit werk betaald iedereen belasting dat heeft verder niets met je vermogen te maken maar met je inkomen. Dus je zult als je inkomen gaat verwerven elk jaar een aangifte formulier moeten invullen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Smartphone in combinatie met dikke vingers, hierdoor op het duimpje naar beneden gedrukt. Wil iemand dit herstellen? excuus .
Werkzaamheden uit arbeid moeten gewoon worden opgegeven aan de belastingdienst en daar betaal je gewoon Inkomstenbelasting en alle premies over. Dus ook wat je op je facturen ontvangt, valt daaronder.S paargeld is wat betreft de eerste pakweg 21.000 vrij van box III belasting. Maar je moet gewoon belasting betalen over je werkzaamheden. Zo wordt het spel gespeeld! Je kunt gewoon een berekening maken, download IB 2012 ( www. belastingdienst.nl) en volg de gang van zaken. Je zit er hoe dan ook aan vast.