Heb ik recht op geld terug van rijlespakket?

Een poos terug was ik gestart met rijlessen.
Had zo'n heel pakket gekocht met alles erin.
Vanwege psychische problemen kon ik na een aantal lessen niet meer verder en moest stoppen. Heb ik nu recht op geld terug van waar ik geen gebruik van heb gemaakt? bijv. het afrijden, praktijkexamen etc..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
9.8K

Antwoorden (2)

Nee, je hebt geen recht op geld terug, je kunt wel je verhaal aan de rijschoolhouder doen en vragen of je de rest van je pakket, kunt doorverkopen aan een andere kandidaat, of hij daarmee akkoord gaat, is aan de rijschoolhouder.

Toegevoegd na 11 minuten:
Je kunt nog beter eerst je verhaal aan de rijschoolhouder vertellen en vragen of hij je een deel van het ongebruikte pakket wil teruggeven, doet hij dit niet, dan kun je het overnemen bespreken, je hebt op beiden geen recht, dus verwacht niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit hangt er vanaf. Ik heb een rijschool gereden waar expliciet in onze overeenkomst stond dat je voor elke les uit het pakket die je niet nam/nodig had een bepaald bedrag voor terugkreeg. Het hangt er dus vanaf wat je afspraken met de rijschool zijn.
Is afhankelijk of er al een afspraak was gemaakt voor het praktijk examen.

Als er geen afspraak is gemaakt voor het praktijkexamen heb je in principe recht op teruggaaf van dat geld, al het overige kan je geen aanspraak opmaken mits er een verzekering voor is afgesloten.