Roken mag wel, planten hebben mag niet. Vaak wordt er vanuit gegaan dat je 2 planten of zo mag hebben, maar dat ia een misverstand. Planten voor eigen gebruik wordt gedoogt, dus het mag niet maar je krijgt er over het algemeen geen boete voor.

Toegevoegd na 9 minuten:
StrafmaatBij een plantenaantal dat kleiner is dan 5 wordt aangenomen dat er geen spraken is van professionele teelt. De situatie wordt dan behandeld als een hoeveelheid softdrugs voor eigen gebruik. Er volgt dan sepot met afstand, wat betekent dat je niet voor de rechter hoeft te verschijnen. In sommige gevallen kan het zijn dat je je planten toch in moet leveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je daar een bron van, van die gloeilamp?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nelly3, een bron weet ik zo ook niet precies, hier wel een stukje van een advocaat die dit bevestigt van die lamp.
in het volgende filmpje hoor je het hem om 01:00min zeggen dat dat niet meer mag. http://www.bnn.nl/video/78f9849bcc9c6023912b7a1c2b88e3df
ronron1212
11 jaar geleden
Gedogen is niet mogen maar wel ik zie het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gedogen is het door de vingers zien van iets wat NIET mag. Het mag dus niet alleen volgt er geen straf.
Heb zelf een bron bij mijn antwoord gevonden. Zodra er een lamp boven hangt spreekt men van kweken dat mag net zo goed niet maar wordt ook niet gedoogd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist daarom vraag ik een goede bron.
De wet is tegenstrijdig, mijn bron ook.
Staat mag wel en mag niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Nelly heeft gelijk,het wordt gedoogd,maar officieel is het verboden. Mijn dochter had éen plantje om te kijken hoe zoiets groeit enz..de overbuur zag het en heeft de politie gebeld,mooi dat ze de plant in kon leveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooo wat erg dat mensen daar de politie voor bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het is triest,maar de plant stond ook op haar balkon dus volop in het zicht van anderen en blijkbaar zag iemand hier kwaad in.

Andere antwoorden (1)

Waarom zouden zij geen wiet mogen roken? Als zij dit uren op het balkon doen, is het een ander verhaal, maar binnen mag het gewoon, mits het geen huurhuis is. Daar gelden namelijk regels die door de verhuurder zijn opgesteld.

Wietplanten mag je hebben, maximaal 5 stuks als ik het goed heb, maar als je er een gloeilamp boven hebt hangen, ben je illegaal bezig.