Waar staat in een wet iets over fietsen op de stoep?

Ik ben voor een opdracht op zoek naar wetten waarin iets te sprake komt (een verbod bijvoorbeeld) voor het fietsen op een stoep/voetgangersgebied.
Echter kan ik er nergens wat over vinden, zoektermen met de woorden fietsen, stoep, trottoir etc leveren mij niks op.

Weet iemand misschien waar ik er iets over kan vinden?
Het liefst in het wetboek van strafrecht of de APV van Gouda.
Zelf kan ik nergens wat vinden.

Het gaat hierbij grotendeels om feitcode R309:

als (snor) fietser bij ontbreken verplicht fietspad (G 11) of fiets/bromfietspad (G 12a) niet de rijbaan gebruiken, ook gebruiken bij fietsen op voetgangersgebied (G7)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.8K

Antwoorden (1)

Onderstaande links verwijzen je naar artikel 5 van het R.V.V. Het eerste artikel waar je gebruik moet maken van welk weggedeelte (met de fiets), het tweede welke boete er op staat als je toch op de stoep gaat fietsen.

http://maxius.nl/reglement-verkeersregels-en-verkeerstekens-1990-rvv-1990/artikel5/

http://www.at5.nl/artikelen/86313/fietsen-op-de-stoep-direct-boete
jc54