Ja.
Andes hadden ze het niet gedaan he,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
aan zo'n uitleg hebben we iets....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker 3 minnetjes, is toch ook iets.....?
Ja dat mag.

Je koopt een dienst of product volgens de voorwaarden van het bedrijf waar je zaken mee doet. Als die voorwaarden jou niet aanstaan dan kun je ergens anders heen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad maar vaak geven ze het al van te voren aan. +
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat moeten ze vantevoren aangeven, anders is de weigering niet rechtsgeldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, als er niet vooraf gemeld wordt dat bepaalde wettige betaalmiddelen zijn uitgesloten moeten deze gewoon geaccepteerd worden.
Ja dat mag en vaak geven ze het ook aan d.m.v een sticker zodat je hier van te voren op de hoogte bent en achteraf niet voor een verrassing komt te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat moeten ze vantevoren aangeven, anders is de weigering niet rechtsgeldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt bij kleine zaken is het voor ons als consument al heel normaal, althans we zijn er op voorbereid. Dat het een wettig betaalmiddel is maar niet bij alle bedrijven.
Dat mag ja. Meestal worden biljetten van 500 euro en 200 euro geweigerd. Ze geven dit idd met een sticker aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het biljet van 100 Euro is een wettig betaalmiddel.
Bij kleine bedragen is het onpractisch en uitsluitend om die reden zou het geweigerd mogen worden.
Ga je echter een auto oid kopen en betalen, dan ben je met biljetten van 50 Euro wel erg lang bezig.
Volgens mij moet -na het checken van echtheid, dit biljet geaccepteerd woredn , evenals hogere waarden, wanneer het te betalen bedrag dit rechtvaardigt.
Het weigeren van een wettig betaalmiddel ter voldoening van een betaling of schuld is volgens mij onwettig en derhalve verboden, ook al wordt dit op voorhand aangegeven.
Bepaalde regels, zoals rechten van een consument , zijn onaantastbaar ondanks dat het in leveringsvoorwaarden staan , omdat zulk een passage onwettig en dus ongeldig is.
Ook regels moeten aan wetten voldoen en kunnen genegeerd worden wanneer dat niet zo is, ook al staan ze zwart op wit en ondertekend.
Niet wettig = niet geldig.
Wettig is dus geldig en mag niet ongeldig verklaard worden, wat men met weigering van geldige betaalmiddelen in feite wel doet.
Hoe meer we dit gedrag accepteren hoe meer onze mogelijkheden om grote bedragen op een praktische manier te voldoen worden ingeperkt.
Er treedt ook een ander gevaar op, we leren de grotere biljetten niet kennen en dan ontstaat een groter risico van
het oplopen van een vals biljet, men wordt er bang voor.
Dat moeten we niet willen. Om de economie op gang te krijgen zal geld moeten rollen, angst voor wettige betaalmiddelen past daar niet in.
Met een UV led is goed te checken op echtheid.
Geld stinkt, maar het luchtje bevalt me evenzogoed wel....
(grapje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit mag inderdaad,maar het moet worden aangegeven,door middel van een sticker of iets dergelijks,voordat je de winkel binnengaat of voordat je bij de cassiere bent om af te rekenen. Dit bestond ook al in het "gulden"tijdperk, maar toen stond er meestal op de sticker....Hier hebben wij niet van terug/kunnen wij niet wisselen.