Kan ik de meettijd van mijn broer overnemen bij het zoeken naar een kamer in Arnhem?

Ik woon zelf in Arnhem en ik studeer nu in Ede. Graag wil ik een kamer huren in Arnhem. Mij werd verteld dat ik me in moet gaan schrijven bij Entree. Daar las ik echter dat mensen met een langere meettijd eerder kans maken op een bepaalde woning dan mensen met een kortere meettijd.
Nu hoorde ik van iemand dat ik misschien de meettijd die mijn broer heeft staan voor een kamer in Arnhem over kan nemen. Hij heeft zeven jaar meettijd. Is dit werkelijk mogelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K

Antwoorden (2)

Afgaand op onderstaande informatie van de site van Entree niet:

"Elke woningzoekende heeft een eigen registratiedatum. Dit begrip is nieuw. Voor een doorstromer en een herstarter is de registratiedatum gelijk aan de woonduurdatum. Dat is de tijd dat u op uw huidige adres woont (volgens de inschrijving bij de gemeente). Voor starters is de registratiedatum gelijk aan de inschrijfdatum. Entree past dit automatisch aan in uw inschrijving."

Maar wat wel in je voordeel kan werken is dat in de loop van dit jaar 15% van de
vrijkomende woningen aangeboden wordt via een lotingmodel.
"Iedereen maakt daarbij evenveel kans, ongeacht de meettijd. Dit is vooral fijn voor woningzoekenden die snel een woning nodig hebben. Want of u nu kort of lang ingeschreven staat: dat maakt bij het loten niet uit. U mag een via het lotingmodel aan geboden woning weigeren. Maar reageert u niet op de aanbieding of weigert u de woning na acceptatie alsnog, dan mag u drie maanden niet meeloten."
Computoon
11 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Dat is een soort fraude hoor. Als je aangehouden wordt door politie kun je niet zomaar het rijbewijs.van je broer tonen of wel? Stel je doet als of je broer bent en krijgt een huis en op huurovereenkomst staat zijn naam maar ze moeten je ID of paspoort in dossier leggen wat dan??