Kan ik strafrechtelijk vervolgd worden voor het in het bezit hebben van domeinen die namen van sterren bevatten?

Ik heb een aantal domeinen met de namen van bekende Amerikaanse sterren. Het betreft de volledige voor en achternaam .nl. De namen zijn allemaal niet geregistreerd als zijnde merk of handelsnaam in de Benelux.

Kan bijvoorbeeld Warner Bros mij alsnog strafrechtelijk vervolgen voor het in bezit hebben van deze domeinen?
Er staat niets op de domeinen. Worden doorgelinkt naar een blanco pagina.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee.

Het WWW is vrij in het registreren van domeinen. Jij mag gerust een site aanmaken met mijn naam of de naam van een bekende artiest. Wat echter niet mag is voordoen dat jij de persoon bent waar het domeinnaam naar verwijst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De sidn denkt daar anders over als de naam houders rechtelijke stappen gaan onder nemen. Schrijft de sidn ze zo over