waar vind ik lijst onroerend goed bezit van iemand?

Om er zeker van te zijn dat verhuurder geen ander onroerend goed bezit, omdat hij verhuurde woning voor zichzelf nodig zegt te hebben, zou ik graag willen weten waar ik deze gegevens kan vinden. Dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
10K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De huisbaas kan je ook het huis uitzetten voor een familielid die er wil gaan wonen. Ze zijn dan wel verplicht bij wet om er 2 jaar te wonen. Maar wie dat controleert of hoeveel de boete bedraagt als hij niet aan deze eisen voldoet zal je eens moeten opzoeken. Raadpleeg de huurdersbond eens. Zij zijn van alles op de hoogte!

Antwoorden (3)

Bij het Kadaster kun je dit soort gegevens opvragen. Of de informatie 'wie bezit wat' openbaar is, weet ik niet. Ik denk eerlijk gezegd dat je die gegevens niet krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
ik mag hopen van niet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
is al wat ouder, maar de informatie in het kadaster is 'openbaar' en tegen betaling te verkrijgen, een dergelijke lijst kost mij 1 euro om precies te zijn.
Bij het kadaster (van een bepaalde regio) kun je alle onroerend goed opgegeven krijgen waarvan betrokkene de eigenaar is. Die uittreksels kosten wel geld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een openbaar register.

Toegevoegd na 3 minuten:
Net zo openbaar als de huwelijksvoorwaarden van echtparen en het boedelregister van beneficiair aanvaarde nalatenschappen. Die berusten echter alle bij de rechtbank en dus niet bij het kadaster.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt niet aan deze gegevens komen omdat er geen openbare registraties zijn van het bezit van personen.
Als je naar het kadaster gaat krijg je alleen die informatie waarvan jijzelf weet dat deze persoon hier eigenaar van is en dus alleen als jijzelf weet waarnaar je op zoek bent.
Zonder deze gegevens kun je verder geen informatie vinden van eigendommen van deze persoon.
Ook zal er geen medewerking worden verleend door het kadaster aan meer informatie te komen op naam van deze persoon omdat dit eenvoudigweg niet is toegestaan.
Alleen met een gerechtelijk bevel zal je zoiets voor elkaar krijgen en ik betwijfel of je dat ooit zal krijgen omdat je daar een wel heel zwaarwegende reden voor zal moeten hebben en die heb als ik je vraag zo lees dus niet.

Toegevoegd na 34 minuten:
Bovendien zal een gerechtelijk bevel alleen worden toegekend aan opsporingsinstanties zoals de FIOD e.d. en zeker niet aan particulieren.