Ligt er denk ik een beetje aan wat het doel van je site is,als deze bv comercieel is of rasistich,dan kan zal het wel een probleem zijn ,is het een site voor eigen plezier dan niet,maar je hebt ook iets als portretrecht,wat claims op kan leveren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het mag wel als je er geen scheldwoorden etc. Bij zet,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, alleen als je die foto's zelf hebt gemaakt.

Toevallig heb ik zelf een (niet-commerciële) site en daarvoor had ik eens een animated gif ('bewegend plaatje') overgenomen van een andere site. Hoe de webmaster van de desbetreffende site erachter gekomen is, weet ik nog steeds niet maar ik kreeg toch het verzoek het te verwijderen. (Ja, dat advies heb ik opgevolgd...)
Computoon
11 jaar geleden
Als jij de eigenaar van de fotos bent wel anders moet je de copyright of bron erbij vermelden, maar dan nog kan de eigenaar eisen dat ze verwijderd worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit wat voor website het is, je zult toestemming moeten vragen om de foto's te kunnen gebruiken. Er bestaan afbeeldingen die geen copyright hebben en die je vrij kunt gebruiken. Maar als dit zo is, dan is dit altijd vermeld op 't pagina zelf.

Wil je afbeeldingen gebruiken van een ander, dan adviseer ik je om dit rechtstreeks te vragen aan de 'eigenaar' en anders een moderator/webmaster van de website zelf. Gebruik je een afbeelding toch zonder toestemming, dan kun je problemen krijgen. Dan wegen de nadelen niet op tegen de voordelen :p