Is een voorwerp naar iemand gooien strafbaar?

Als je iemand neerslaat, met vuisten of bijvoorbeeld gewoon met een knuppel, ben je strafbaar bezig. Is het dan ook strafbaar als je met voorwerpen gooit? (bijvoorbeeld een dik boek).
Ik vraag het me gewoon af :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het wel,omdat het voorwerp dan als wapen word gebruikt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat denk je zelf? Ik gooi iemand een gat in zijn kop, maar het was met een
boek, dus dan is het niet zo erg?????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat denk je ervan als iemand een granaat gooit? ;;))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jongen die vuurwerk naar een agent wierp is vrijgesproken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan in welk situatie (ruzie, grap) en welk voorwerp (knuffeltje, mes).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk alleen maar aan het waxinelichtje naar de gouden koets,alleen gaat het hier om de koningin waar de straffen zwaarder zijn als dat het naar een 'gewone' burger gegooid zou worden.

Het beste antwoord

Ja, dat kan natuurlijk ook gezien worden als een vorm van geweld.

Als jij met een dik boek of een eind hout of een stuk steen naar iemand gooit,
dan doe je dat om die persoon te verwonden.
Zo wordt dat gezien.

En dus is dat geweld.
En dus is dat strafbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nja, duidelijk. Het gaat dus inderdaad om mishandelen.