Aan welke eisen moet ik voldoen om een perskaart te ontvangen?

Ik heb een goedbezochte nieuwssite die zich richt op Roermond.
Nu wil ik eigenlijk een camera aanschaffen en foto's maken bij evenementen, ongelukken etc.
Hier heb je een perskaart voor nodig.
Wanneer kom ik hiervoor in aanmerking?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Voor het verkrijgen van een politieperskaart:

1. is journalist van hoofdberoep en 18 jaar of ouder;
2. verricht werkzaamheden voor een massamedium;
3. heeft de politieperskaart nodig voor het doen van verslag (in woord, beeld, geluid of
andere data) van gebeurtenissen waarbij de politieperskaart mogelijk vereist is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet lid worden van NVJ (Nederlandse Vereniging voor Journalisten)

Perskaarten kunnen worden uitgegeven wanneer men minimaal 3 maanden lid is.

http://www.nvj.nl/perskaarten/