Wat als de werkgever vraagt of je de loonheffingskortint wilt toepassen?

Ik weet niet wat een loonheffings korting is als je een nieuwe bhaan aannemt dat vraagt de werkgever of je de loonheffingskorting wilt toepassen en ik weet nu niet wat ik moet invullen. Wat kan ik het beste doen ja of nee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Loonheffingskorting is een korting op het bedrag aan loonbelasting/premie volksverzekeringen dat wordt ingehouden op je loon. Je kunt maar bij één werkgever de loonheffingskorting toepassen.

Heb je meerdere bijbanen bij verschillende werkgevers? Je doet er dan verstandig aan de loonheffingskorting bij die werkgever toe te passen waarvoor je het meest werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heffingskortingen zijn kortingen op de belasting. Hierdoor hoef je minder belasting te betalen. Als je in loondienst werkt, houdt je werkgever rekening met de algemene heffingskorting en de arbeidskorting. Deze kortingen noemen wij de loonheffingskorting. Daardoor betaal je minder loonheffing, en krijg je meer loon uitbetaald. Hoe werkt loonheffingskorting?
Als je werkt, heb je recht op korting op je belasting. Je vraagt deze korting aan bij je werkgever of uitkeringsinstantie. Hij betaalt dan minder belasting, en jij krijgt daardoor meer loon.

Andere antwoorden (3)

Ja, voor 1 baan mag je loonheffingskorting toe laten passen.
Dit kan maar voor 1 baan, niet als dit je 2de baantje naast je huidige baan is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het je enige baan is dan is het antwoord ja ik wil dat je loonheffingskorting toepast.
ronron1212
11 jaar geleden
Als je andere inkomsten hebt, dit kan ook een uitkering zijn, dan kan je de loonheffingskorting het beste toepassen op het hoogste inkomen.
Doe dit maar êénmaal, anders moet je veel terug betalen.
Dus is dit je enige inkomen, dan ja invullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+