Stel ik win de staatsloterij op mijn 17e maar word in het zelfde jaar nog 18, zou ik het dan kunnen innen zodra ik 18 ben ?

Mijn ouders vinden het leuk om loten voor me te kopen, vandaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je ouders kunnen het toch ook voor jou innen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je inderdaad beter doen, voor het geval je 30 miljoen wint, en als jij het wilt innen het bedrag niet wordt uitgekeerd ;)

Antwoorden (2)

je kunt loten tot een jaar na de trekkingsdatum innen. Dus geen probleem
anneliez
11 jaar geleden
Nee, mag niet

Vanuit de wet op de kansspellen artikel 14d mag een deelnemer niet worden toegelaten als die de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt en als er als winnaar van een prijs een persoon wordt aangewezen die daarom niet als deelnemer mocht worden toegelaten, dan wordt deze deelneming buiten aanmerking gelaten.

Op het moment aan aanwijzen van de winnaar (=trekkingsmoment) moet je dus 18 zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord ;)