Kan de douane op Schiphol mij aanhoduen? (Zie extra uitleg)

Ik heb blijkbaar (..) nog een paar openstaande rekeningen (NIET van een overheidsdienst etc) van een paar jaar oud, echter komen ze daarbij nooit aan mijn huis of iets dergelijks, alleen via E-mail krijg ik aanmaningen hiervan, waar ik niet op in ga omdat ik nóóit wat besteld heb bij het desbetreffende bedrijf) echter ga ik binnenkort op vakantie en vraag mij af of ik op Schiphol hierdoor gepakt kan worden door de Douane?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij nooit iets besteld hebt bij een bedrijf waar je rekeningen en aanmaningen van krijgt, dan klinkt dat in mijn ogen als een spookfactuur.
Ritsuka
11 jaar geleden
Eens met de personen hierboven. Als je zeker weet dat je niks daar besteld hebt, moet je er achter aan gaan.

Het beste antwoord

Neen, voor een reis worden alleen wettelijk opgelegde , niet betaalde vorderingen alsnog betaalbaar gesteld om de reis te beginnen.
Boetes, veroordelingen tot betalen en belastingschulden waarbij betalingachterstand is, kunnen je afstoppen.
Vage email claims die verder niet door de rechter zijn opgelegd hebben die gevolgen niet.
Pas wel op bij BKR noteringen, vorderbare betalingachterstanden kunnen je opbreken.