Bij terugbetaling omzetbelasting, kan ik dit ook weer aftrekken van de de belasting?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee dat kun je niet BTW is geen inkomsten en ook geen kosten. De BTW verreken je en je betaald dat wat je hebt ontvangen en trekt wat je betaald hebt af. Je bent voor de btw alleen maar een doorgeefluik.
ronron1212
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je omzetbelasting (btw) terugontvangt van de fiscus heb je aangifte gedaan waarin (als het goed is) staat dat je meer te verrekenen hebt dan je moet afdragen. Dus geen schuld aan, maar een vordering op de fiscus.

Doordat je de btw (terug)ontvangt heb je geen vordering meer.
Dus omzetbelasting (btw) heeft geen invloed op de inkomstenbelastring.