Mag de postcode loterij zomaar met een persoonlijke postcode spelen?

Is het legitiem om een postcode die toch zeer persoonlijk is als inzet te gebruiken bij een loterij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee de postcode is ontworpen door iemand de bij de post werkte in Londen en uiteindelijk kwam de PTT daarmee in 1979. De postcode is dus helemaal niet van jou.

Verder is de postcode natuurlijk niet 'zeer persoonlijk' want die is overal opvraagbaar en op te zoeken omdat de postcode het de post makkelijk maakt.

Verder HOEF je niet met je eigen postcode te spelen, kijk de regels maar na en dat is het beste advies omdat zo tenminste niemand weet dat JIJ gewonnen hebt en je ook geen bedelbrieven krijgt. Verder doe ik niet mee met de postcodeloterij en weet ik ook dat ik niet teleurgesteld ben als de prijs in mijn straat valt omdat ik 100% zeker weet dat ALS ik mee zou doen ik dat niet met mijn eigen postcode doe. Omdat ik ook geen andere postcode heb bepaald ben ik in ieder geval niet zo dom om ruim honderd euro per jaar te betalen omdat je bang bent dat de buren winnen en jij niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens kun je ook meedoen met de bank/giroloterij en dan speel je met je bankrekening of girorekeningnummer....
http://www.bankgiroloterij.nl/Prijzen/Hoe-werkt-het-meespelen-aan-de-BankGiro-Loterij.htm

Lijkt me nog wel wat persoonlijker dan je postcode ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom moet je dus anders denken, dan IS het niet confronterend als je als enigste in de straat niet hebt meegedaan. Dan is het hetzelfde als de staatsloterij waar je geen vast nummer hebt elke keer.