Als je online electronica besteld in Hongkong, UK, DLD of de USA, moet je dan officieel belasting betalen bij de douane?

Electronica / electronica-onderdelen.

En hoeveel procent van de waarde, dan?

En moet je dat dan altijd betalen, officieel?
Want 't lijkt er op dat de douane de ene keer wel heffingen doorberekend en de andere keer niet (bijv. als ik iets kleins uit Hongkong bestel). Op dit moment lijkt 't vooral 't formaat van 't pakje die de douane triggert om importheffing/belasting in rekening te brengen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (2)

Pakketjes met een waarde tot 22 euro mogen vrij ingevoerd worden, zonder douanerechten en omzetbelasting.
Kan zijn dat je wel iets hebt bestelt dat duurder is maar dat komt omdat niet alles wordt gecontroleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je buiten de EU besteld gelden de volgende regels:
Onder de 22 euro incl. Verzendkosten betaal je niks.
Boven de 22 euro incl. Verzendkosten betaal je 21% BTW + inklaringskosten.
Boven de 150 incl. Verzendkosten betaal je 21% BTW, inklaringskosten en invoerrechten afhankelijk van welke producten je besteld hebt.