Heb ik nog ergens recht op?

ik heb voor bijna 2 jaar terug bij een bouwmarkt laminaat gekocht. Nu gaan er overal stukjes af wat ik niet had verwacht omdat het een goede kwaliteit is. De Aankoopbon kon ik niet vinden maar wel een afschrift wat het bedrag zou kunnen zijn en ben terug gegaan.

Ze zouden het hoofdkantoor bellen of ze nog wat voor mij konden doen want er zit 7 jaar garantie op.....weet ik nu pas. Ik werd teruggebeld met de mededeling of ik een datum had waarop het bedrag afgeschreven was , ik ging het opzoeken ..ja dat heb ik maar nu moesten ze ook een ordernr hebben of zoiets...ja hallo dat heb ik toch niet.

het lijkt er nu op dat er niets meer voor mij gedaan kan worden maar is dat zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tip: Pak een ordner en doe daar 13 insteekhoezen in en plak op elke hoes een sticker met de maanden van het jaar en op 1 hoes het jaar 2013. Vanaf nu doe je alle bonnen in de insteekhoezen per maand en als je na een jaar weer bij de eerste maand uitkomt zoek je de bonnen uit. Zaken die je dan nog hebt gaan in de insteekhoes met het opschrift 2013 en het jaar erop pak je een nieuwe insteekhoes met 2014. Na 16 jaar kwamen wij dus nog keurig op de proppen met de bon van ons toen gekochte bed zodat we precies konden nagaan welke matrassen we toen gekocht hadden (waren inmiddels al weg) en altijd hebben we de bonnen nog bij garantieproblemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt Pelle zeer goede tip die ik zeker ga doen, nu zit het meeste in een grote envelop lekker rommelig door elkaar
Ritsuka
11 jaar geleden
en van kassabonnen altijd een kopie maken, en die aan de originele bon nieten. Vaak zijn kassaboonnen op thermisch papier gedrukt, dit vervaagt na een tijd.

Antwoorden (3)

Als je in staat bent de datum en de hoogte van het bedrag op te hoesten, moeten ze bij
die bouwmarkt toch prima in staat zijn alle gegevens terug te vinden. Volgens mij proberen ze het je alleen maar moeilijk te maken, om onder hun verplichting,want dat is het, uit te komen.
Blijf hardnekkig vol houden, dan komt er nog wel wat uitrollen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zet mijn tanden er zeker in gruhh haha
ik denk dat je zeker nog ergens recht op hebt.

natuurlijk heb je de orderbon/aankoopbon nodig voor het nummer, maar zoals gezegd, die heb je niet kunnen vinden.
wat je nodig hebt is iemand van het bedrijf die "om een hoekje kan denken" of "verder dan zijn neus lang is, kan kijken" en service wil verlenen.

als er niets uit dit contact komt, raad ik je aan om een aangetekende brief aan de directie van dit bedrijf te sturen en in de brief
x niet heel boos worden
x wel "to the point" (= niet afdwalen) schrijven
x en zeker benadrukken dat je bewijs van betaling hebt, 7 jaar garantie toekomt en verwacht en dat je binnen 4 weken een positief antwoord verwacht.
bij deze brief een kopie van je dagafschrift bijsluiten, "ter informatie".
ik denk dat je zeker antwoord krijgt, maar of het positief is, is afwachten, dat hoop ik, het lijkt me van wel.

als het nou toch niet lukt, neem dan contact op met een consumentenprogramma, zij hebben bewezen (kassa, radar) dat alleen al vermelding van een naam soms helpt en dat de "belbus" bijvoorbeeld deze klussen tot een goed einde helpt komen.

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja daar had ik ook aangedacht een tv programma in te schakelen , heb het gisteren nog gezien wat een smerige praktijken er sommige bedrijven er op na houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eerst nog een keer zelf proberen, zonneschijn, met een aangetekende brief, meer kan je niet doen hè?
Ben het eens met bovenstaand antwoord, eerst een aangetekende brief. Werkt dat niet?

Als het een 'grote' bouwketen is, zoals karwei, gamma, praxis ed, kun je social media nog proberen. Op het moment dat je je klacht openbaart op bv facebook kunnen bedrijven vaak ineens wél iets! Want anders gaat hun naam er ineens aan bij een te groot publiek.

Tv programma kan, maar is de kans ook aanwezig dat je niet wordt uitgekozen en dus niet in het programma behandeld wordt.

Succes, maar ik zou (om het netjes te houden) wel eerst de brief schrijven!