Waarom kun je een begeleiderspas niet tegerlijkertijd aanvragen met je rijbewijs B???

Als dit wel mogelijk zou zijn zou dit een hoop tijd schelen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit heeft er mee te maken dat er gecheckt moet worden of de coaches die je opgeeft ook geschikt zijn om je te begeleiden. Als jij beide aanvraagt dan kan het zijn dat je rijbewijs klaar is en de coaches niet geschikt zijn.
De tijd die je extra kwijt bent is de tijd die je moet investeren in het naar het gemeente huis, meer niet. Want de begeleiderspas kan je al aanvragen voordat je zover bent om je rijbewijs te halen. Het is dus een kwestie van goed plannen en op tijd handelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De begeleider dient minimaal 5 jaar in bezit te zijn van een rijbewijs o.a. Alle voorwaarden zijn;

Voorwaarden aan de coach
Een coach coacht waar nodig. Hij is geen rijinstructeur, geeft je geen les en verricht zelf geen bestuurdershandelingen. Hij moet tot je 18e jaar verplicht met je mee rijden, als jij autorijdt.

Een coach moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
- moet minimaal 5 jaar in het bezit zijn van een Nederlands rijbewijs B;
- moet minimaal 27 jaar oud zijn;
- mag in het verleden geen strafrechtelijke veroordelingen voor verkeersovertredingen hebben gehad;
- mag in het verleden geen alcoholcursussen of gedragscursussen hebben gehad;
- mag in het verleden geen onderzoeken naar de rijvaardigheid of rijgeschiktheid hebben gehad;
- mag niet onder invloed zijn van alcohol, drugs of medicijnen tijdens het begeleiden;
moet een geldig rijbewijs kunnen tonen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je zelf dus nog geen 18 bent en de pas moet aanvragen, kan ik me voorstellen dat het niet gelijktijdig kan, daar Go2Drive een experiment is en daardoor nog niet ontwikkelt is om alles samen te laten lopen en ik vermoed dat het door 2 verschillende afdelingen afgehandeld word, en de overheid is verdomd slecht in het samen voegen van dergelijke regels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je voldoet niet aan de eisen, dus een pas aanvragen heeft geen zin.