Hoe snel mag een tram in een 30 km/u-zone?

In Rotterdam-Schiebroek rijdt de tram deels door 30 km/u-zones op de rijbaan waar ook ander verkeer rijdt zoals auto's etc. Op sommige van die wegen is de maximumsnelheid 30 km/u. Moet de tram zich hier ook aan houden? Want ik zie regelmatig dat de tram naar schatting met 50 á 60 km/u door de straat rijdt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.4K

Het beste antwoord

Een tram valt niet onder de WVW en daardoor ook niet onder het RVV1990 en daardoor hoeven ze zich niet te houden aan een maximum snelheid die opgelegd wordt door het WVW1994 of RVV1990, ze dienen zich te houden aan de Regeling spoorverkeer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste min-naar (of min-kukel) je weet het blijkbaar beter maar zie je antwoord niet! Heb je het geschreven op een onzichtbare manier?