Waar worden veranderde wetteksten bewaard? En hoe wordt dit aangepast in de wetboeken?

Die boeken zijn toch veel te dik om bij iedere wijziging of iedere maand opnieuw te drukken!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Natuurlijk, maar dat zijn bijlagen die continu gedrukt worden en via een perforatorssyteem verwijderd en extra ingebracht worden; Er bestaat ook een on line versie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Van collegewetbundels komt ieder studiejaar een nieuwe versie uit. De oude kun je desgewest de kachel mee aanstoken. Op wetten.overheid.nl kun je (bijna) alle soorten regelingen terugvinden, die zijn actueel. De oude wetteksten zijn nu meestal wel terug te vinden op internet, of in oude boeken die worden bewaard. Deze zijn handig als je bv onderzoek wilt doen naar een wetswijziging of wilt weten wat de achterliggende gedachte was van het opstellen van een bepaalde wet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op onderstaande link staan alle wetten online.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een wettekst veranderd wordt hoeft men niet het hele boek te herdrukken. De wetboeken zijn over het algemeen losbladig, dus het oude blad word vervangen door het nieuwe. Centraal worden alle wijzigingen bijgehouden zodat je later het oude kan raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*wordt vervangen
Maar dan kunnen er toch geen wetboeken toch geen boeken zijn als alles loshangt! Alles zou er zomaar uit vallen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je een grapje. Je weet toch wel wat een losbladigsysteem is. Weet je wel hoe duur een wetboek is. Kan je beter 1x per week of maand, de relevante bladen verwisselen dan een heel wetboek opnieuw kopen.Ik had 12 van die dikke pillen.(6 tot 10 cm dik).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@InVino: te diep in het glaasje gekeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, ik weet gewoon niet wat een 'losbladig systeem' is, toch niet zonder beeld. Misschien/Waarschijnlijk wel als ik het zie. Is dit met mappen?
De loopbaan van menig ambtenaar is begonnen met het invoegen van teksten in een losbladig systeem.
Je ziet in zo'n losbladig systeem ook grote stukkeb wit. Het werkt goed zoals het werkt, want men is in staat om de paginanummers aan te houden.