Wat zijn de rechtsgevolgen als je je huis verkoopt en jij de inbouwkeuken meeneemt?

Ik ben gescheiden en zit met een woning die ik moet verkopen. Kan ik nu mijn inbouwkeuken meenemen na mijn andere huis? Wat als de bank zegt dat mag niet en jij het toch doet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.1K

Antwoorden (5)

Zolang jij de hypotheek netjes betaalt aan de bank ben JIJ de eigenaar van het pand, dus ook alles wat erin staat. Je kan die keuken dus gewoon meenemen. Let wel dat je bij de taxatie/verkoop van het huis het niet aanwezig zijn van een keuken van de verkoopprijs wordt afgetrokken, maar als je de keukens verwisselt, kom je denk ik op de minste financiële schade aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij zelf het huis verkoopt kan en mag je het huis verkopen zonder de keuken echter dient dit wel terstond bij de koop vermeld worden en niet achteraf.

Voor de bank maakt het weinig uit als jij er maar voor zorgt dat de schuld afbetaald wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de verkoop kan je melden wat wel en wat niet in het huis achterblijft en wat eventueel kan worden overgenomen.
Jij bepaalt in welke staat het huis verkocht wordt. Zaak is wel dat bedaar tegenover de kopers eerlijk in bent.

Dus niet het huis verkopen, de keuken showen en na koopovereenkomst stiekem de keuken weghalen, dat is niet toegestaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
bedaar=je daar
11 jaar geleden
Je huis verkopen is nog niet iets wat de bank nu direct zal interesseren als je de hypotheek maar afbetaald. Je huis zal er direct niet sneller op verkocht worden en of de mogelijke koper dat nu leuk vindt is weer een andere vraag. Maar met de huidige markt is het niet handig om de keuken er uit te halen.
ronron1212
11 jaar geleden
Geen.
Er zijn absoluut geen rechtsgevolgen.

Ik heb mijn huis ook verkocht zonder keuken.
Geloof me, als een woning door de bank onder de hamer verkocht wordt brengt een dergelijke keuken echt geen noemenswaardige meerwaarde met zich mee.
Anders wordt het natuurlijk bij een particuliere verkoop, maar op een veiling is een keuken slechts een drup op de gloeiende plaat.