Wat voor verweer kunnen wij schrijven naar de tuchtcommissie van de knvb? (niet komen opdagen) (zaalvoetbal)

Met ons zaalvoetbalelftal zijn wij niet komen opdagen bij een wedstrijd omdat wij te weinig spelers op de been konden brengen. Nu hebben wij een brief van de knvb ontvangen waarin staat dat wij een verweer kunnen schrijven waarom wij niet zijn komen uitdagen. Nou is te weinig man op te been weten te brengen geen goed verweer in mijn ogen, ook hebben wij niet afgebeld.

Mijn vraag is dan ook: Wat zou een goed verweer kunnen zijn zodat wij er nog goed vanaf kunnen komen bij de tuchtcommissie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Het beste antwoord

Niets.
Je had minimaal de moeite kunnen nemen de wedstrijd netjes af te bellen, dan had ik je meer kans gegeven.

Als ik jou was zou ik de KNVB even bellen om uit te leggen wat jullie situatie was en dat je weet wat de consequenties zijn en dat je weet dat het niet op de been kunnen brengen van een elftal een niet geldig verweer is.

Het enige dat je nog kunt doen om er nog iets beter van af te komen is een goede smoes verzinnen waarom er niet gebeld is met de tegenstander. Iets van een miscommunicatie, waarbij de een dacht dat de ander zou bellen oid, maar ook dat is niet heel sterk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dit geval denk ik dat je misschien het verst komt gewoon met eerlijkheid.
Aangeven dat jullie zwaar in nalatigheid geweest zijn. Er op wijzen dat het jullie eerste keer is en beterschap beloven.
En vervolgens ook daadwerkelijk iemand aanstellen die veranwoordelijk is voor het bellen van de tegenstander. Misschien een leuk idee om een aardigheidje naar de tegenstander te sturen als verontschuldiging van jullie kant, dan denken zij misschien ook direct weer wat vriendelijker over jullie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hadden dit een paar weken geleden aan de andere kant aan de hand. Daar stond een volledig team (andere zaalsport) van mensen van 16-18 inclusief coach en scheidsrechter. Erg fijn hoor. Helemaal leuk als de tegenstander dan smoesjes gaat verzinnen. Je weet dat je fout zit, klaar. Betaal die boete gewoon en biedt je excuses aan. Het rotte is dat wij gewoon 60 euro zaalhuur voor niets hebben (als we het van tevoren hadden geweten had er een team een training kunnen volgen oid) en wij krijgen geen cent van die boete! Een mailtje naar onze club met excuses had ik erg fijn gevonden!