Mag een particuliere kamerverhuurder een hogere prijs vragen dan wat de regelgeving voor huurverenigingen voorschrijft?

Ik betaal nu €345,- per maand voor mijn kamer. Volgens de norm die ik heb berekend op http://www.huurders.info/?id=8343 zit ik €3,- onder het maximum. Echter heb ik gebreken uit categorie C, en zou ik 40% van het maximum moeten betalen, namelijk €139,-.

Kan ik dit (eventueel zonder dat mijn huisbaas weet dat ik er om gevraagd heb) aankaarten bij de huurcommissie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Je mag zoiets altijd aankaarten bij de huurcommissie, of het effect heeft op de huurprijs betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja mag verhuurder gewoon doen, dat heet: marktwerking. Als je in een studentenstad met weinig kamers woont, aanbod kleiner dan vraag, maak je ook zelfs bij de huurcommissie en/of rechter weinig kans dat je minder huur gaat betalen. Theoretisch sta je in je recht, in de praktijk: NIET aan beginnen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, het is geen sociale woningverhuur.