mag een ziekenwagen parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats als hij niet van dienst is ?

Als bezitter van een gehandicaptenparkeerkaart kon ik onlangs op de parking van het ziekenhuis mijn wagen niet parkeren op de voorziene plaats voor gehandicapten omdat er een lege ziekenwagen op stond geparkeerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (2)

Ja, zij hebben allemaal een ontheffing van WVW. Het is niet aan derden om te beslissen / te beoordelen of ze wel of niet in dienst zijn. Het kan ook een praktische strategische plaats zijn in geval van calamiteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de ziekenauto niet in dienst is dient deze zich te houden aan de normale verkeersregels en mag dan ook niet parkeren op een invalide parkeerplaats.

Echter is het moeilijk te beoordelen of de ziekenwagen daar slechts stond omdat de bestuurder boodschappen aan het doen was, het kan ook zijn dat hij in de directe omgeving een persoon die liggend vervoerd moet worden ophaalt, in een dergelijk geval mag de ziekenwagen de invalide parkeerplaats gebruiken omdat het dan gezien wordt als stilstaan om passagiers in of uit te laten stappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste minnaar, geef is aan waar mijn antwoord verkeerd is, dit lijkt slechts een hetze.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ van mij, Maar dan is het nog de vraag, van WIE is die parking? Want als daar geen controle is door de politie dan kan het zijn dat het de eigenaar van de parking gewoon niet kan schelen. Zoals het parkeerterrein van de Universiteit Utrecht. Daar controleert de politie niet, maar de beveiliging van de Uni. En als zij geen reden zien, of geen zin hebben, om een wielklem te plaatsen, dan doen zij het ook niet.