Wat betekent onderstaand bord?

Zoals bij een eerdere vraag al vermeldt ben ik dol op gekke bordjes.
Onderstaand bordje kwam ik vorig jaar in Duitsland tegen. Wie weet wat dit betekent? Moet je voorzichtig zijn dat je hond geen konijnen opjaagt of moet het konijn juist voorzichtig zijn of willen ze aangeven dat de konijnen in dat gebied de grootte van een gemiddelde hond hebben?
Ben er nog steeds niet uit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
jc54
14 jaar geleden
Misschien een betere vraag voor g.f. in plaats van g.v.
(gute frage)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, inderdaad... zal eens zoeken of dat bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.gutefrage.de bestaat, maar die leidt je door naar: http://www.gutefrage.net/
Snuffel
14 jaar geleden
Namens de CK (Comissie Konijnen) juich ik dit bord toe.

Het beste antwoord

Een driehoek betekent: pas op!
De afbeelding laat duidelijk een hond zien die achter een konijn/haas aanrent. Het betekent dus dat de baasjes moeten oppassen dat hun hond goed aangelijnd is of goed in de gaten wordt gehouden omdat het een gebied is met veel konijnen/hazen.

(Geloof me, als die beestjes eenmaal een prooi zien, zie je ze gerust uren niet meer terug!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet voorzichtig zijn. Honden kunnen zich los rukken omdat er konijnen in hetgebied voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Datis heel simpel. Dit is geen bord voor mensen, het is een konijnenbord en waarschuwt inderdaad voor honden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
houd je hond aangelynd zodat ze de konyntjes niet lastig vallen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verboden toegang voor konijnen die losgerukte honden willen aanvallen.
Bron: Wet verkeersregels en verkeersbordenborden in de DDR.